garantievoorwaarden

Omdat je je matras dagelijks gebruikt stellen wij hoge kwaliteitseisen. We testen onze matrassen grondig om na te gaan of ze voldoen aan onze strenge kwaliteits- en duurzaamheidsnormen en aan de strengste normen voor huishoudelijk gebruik. Onze garantie is onderhevig aan onderstaande voorwaarden.

Hoe lang is de garantie geldig?

De garantie voor Refresh matrassen is geldig voor tien (10) jaar vanaf de datum van aankoop. Als bewijs van aankoop is de oorspronkelijke factuur vereist. Zelfs de beste matrassen worden in de loop der jaren minder comfortabel en alle matrassen verzamelen stof en mijten. Daarom bestaat het Refresh matras uit 2 delen. Het bovenste deel, het zogenoemde comfort matras, is het gedeelte dat vuil wordt door gebruik. Daarom is dat gedeelte te vervangen. Wanneer je dat doet hangt geheel af van je persoonlijke voorkeur. Als je je huis verhuurt kun je bijvoorbeeld ieder jaar een nieuw comfort matras bestellen. Slaap je er zelf op dan zal de één iedere 2 en de ander iedere 5 jaar een nieuw comfort matras willen. Het support matras kun je makkelijk 15-20 jaar gebruiken.

Wat valt onder deze garantie?

Onder deze garantie vallen materiaalgebreken in de volgende onderdelen van matrassen en/of zoals hierboven beschreven, vanaf de datum van aankoop. Deze garantie geldt alleen voor huishoudelijk gebruik en indien het matras door onze bezorger op het betreffende bed is gelegd.

  • De vulling (HR foam) van het matras
  • De hoes van het matras
  • De ritssluiting van het matras

Wat valt niet onder deze garantie?

  • Deze garantie geldt niet voor producten die onjuist zijn opgeslagen of gemonteerd, die onjuist of onoordeelkundig zijn gebruikt, die zijn aangepast of die zijn gereinigd op onjuiste wijze of met onjuiste schoonmaakproducten.
  • Deze garantie dekt geen normale slijtage, kerven of krassen of schade als gevolg van stoten of ongelukken.
  • Deze garantie geldt niet als het product in de buitenlucht of in een vochtige omgeving is geplaatst.
  • Deze garantie dekt geen indirecte of incidentele schade.

Onderhoudsvoorschrift en vervanging

Gebruik altijd een molton en hoeslaken dat je regelmatig wast. Indien nodig kun je de bovenhoes van het matras wassen. Volg altijd de instructies zoals vermeld op het wasvoorschrift op. Je vindt deze aan de binnenkant van de hoes.

Zelfs de beste matrassen worden in de loop der jaren minder comfortabel en alle matrassen verzamelen stof en mijten. Daarom bestaat het Refresh matras uit 2 delen. Het bovenste deel, het zogenoemde comfort matras, is het gedeelte dat vuil wordt door gebruik. Daarom is dat gedeelte te vervangen. We adviseren om iedere 3-4 jaar een nieuw comfort matras te bestellen. Het support matras kun je makkelijk 15-20 jaar gebruiken.

Toch liever omruilen?

Wij vinden het belangrijk dat je nieuwe matras goed bevalt. Daarom mag je 30 dagen proefslapen in je eigen slaapkamer. Het is normaal dat je even moet wennen aan een ander matras. Trek dus niet al te snel je conclusie, maar neem in ieder geval 14 dagen de tijd om het matras te testen. Mocht je uiteindelijk toch niet tevreden zijn, dan heb je 2 opties:

  • Binnen 30 dagen na aankoop kun je het matras retourneren door het terugsturen van het retourformulier
  • Binnen 100 dagen na aankoop heb je de mogelijkheid om eenmalig kosteloos je comfort matras (het bovenmatras) om te wisselen voor een andere stevigheid. Ook dit kun je aangeven op het retourformulier. Je eerder gekozen bovenmatras nemen we dan weer mee.

Toepassing wetgeving

Los van de garanties behoud je altijd de rechten die je hebt op grond van de wet. De wettelijke garantie is altijd van toepassing. Dit wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Contact?

Je kunt contact opnemen via onze klantenservice.